RSS

Category Archives: Kolej Canselor

Kolej Tercinta

TAMAT PENGAJIAN

21 hingga 22 jun 2010,

aku jadi driver kepada mr.Q, Annurul, fidot dan Mr. poet…. ini semua atas peruntukan peribadi Annurul yang merupakan perancang utama. huhu…. kul8 malam 21 jun, kami bergerak ke Alamanda dengan tujuan asal untuk g makan steamboat…

Allhamdulillah kekenyangan… kami duduk makan sampai kedai tu nak tutup… Huhu… habis je makan gerak ke wayang tengok Toy Story 3…. hingga tamat 12malam.

dalam perjalanan pulang yang aku sangkakan, annurul kata nak p McD… wah dengan pantas aku bawa mereka ke McD bangi… hahaha… itu je yang aku tau McD yg terdekat… kami duduk makan sambil tengok bola hingga jam 4a.m… air 2x refill… tambah lagi 2 air kopi utk elakkan mengantuk…

Jam menunjukkan 1 petang pada 22 jun 2010.

aku jua jadi pemandu…kami bergegas ke LCCT untuk menghantar Mr. Poet pulang ke Sarawak… dengan perasaan tak gentar, aku memandu ke LCCT yang tak pernah aku jejak kesana… dengan tujuk ajar oleh sifu Annurul, kami berjaya sampai pada jam 2.15 petang…. jam 2.45ptg, Mr.Poet mula meninggalkan kami untuk pulang ke pangkuan keluarga…

kami pun beredar dan dengan misi ingin menghantar Mr.Q ke Bukit Jalil… singgah sebentar ke Kolej untuk ambil barang2 Mr.Q…. sebelum itu kami singgah ke Mines, jalan2 n makan…. hingga jam 7p.m…kami mula gerak hantar Mr.Q…

tiba di Bukit Jalil, kami terus menuju ke kaunter tiket bas ke Muar…tiket bas pada jam 8mlm… Mr.Q pula meninggalkan aku, Annurul dan fidot….kami pulang bertiga….

waaa…terasa kehilangan my senior KC… Tahniah! kepada Mr.Q dan Mr.Poet kerana telah tamat pengajian selama 4tahun… Kenangan selama 2hari itu x akan dapat dilupakan…. mereka berdua inilah merupakan permata – permata Kolej Canselor….terima kasih jua kepada Annurul yang menaja kami.. hehe tq2x….


Advertisements
 
1 Komen

Posted by di 22 Jun 2010 in Kehidupan, Kolej Canselor, LUAHAN RASA

 

Keputusan…. Confius!

Mampukah??? terdaya kah??? ye aku kena buat keputusan yang sebaik mungkin…. kena jua fikirkan diri sendiri bukan hanya untuk memikirkan orang lain. Mampukah aku memikul 2 beban dalam satu masa??? bolehkah aku membahagikan masa itu dengan sebaik mungkin???  waaaa…. kenapa otak x leh berfikir… Sesuatu perkara yang besar bagi diriku untuk melakukanya….

Hanya yang aku mampu sekarang ini hanyalah berdoa agar diberikan petunjuk untuk membuat keputusan yang sangat besar bagi diriku….

 
4 Komen

Posted by di 7 Januari 2010 in APA JUA, Kehidupan, Kolej Canselor, LUAHAN RASA

 

INVACT III ~team MTM~

waaaa….INVACT????? ye ke ak masuk?? lalalala…. boleh ke?? time INVACT UM dlu ok je, tp kali ni x tau plok…. wat2 macam tak takut je, tapi dalam hati brdebar2….. huhu… walaupun anjuran kolej sendiri yang buat, modulnya aku n the geng x tau ok. hoho… Kawan2 sokong group kami ok. hehe…. MAI, ADA, FADH , AKU…. hehe… aku yakin kat korang, tapi kalu ade katak aku serah kepakaran itu kat mai. hahaha…. pe2 je, esok dah nak mula jogging x lagi. macam mana ni????? huhuhuhu….

Doakan kejayaan kami….. 🙂

 
5 Komen

Posted by di 25 Disember 2009 in APA JUA, Kolej Canselor, Universiti Putra Malaysia

 

MTM 09/10

ok…pencalonan di buka…

MTM mana yang paling:

1. poyo

2. comel

3. perasan cantik

4. perasan macho

lalalala….

jangan marah ye rakan2 setugas…..aku bangga dengan korang sume….

chayok utk KBB, INVACT n seangkatan denganya…..

 
2 Komen

Posted by di 9 Disember 2009 in Kolej Canselor

 

Jom Berperang!!!!

Peluru, senapang, M-16, bom

Semuanya perlu disediakan,

Kereta kebal perlu dikeluarkan,

Anak-anak yang sedang ketawa perlu di hentikan segera,

Sekarang bukan masanya untuk bersuka ria

Senjata perlu diangkat segera….

Wahai semua mahasiswa Universiti Putra Malaysia

Sudahkan anda bersedia untuk berperang dengan semua?

Semua matapelajar yang telah di daftarkan perlu pengakhiranya,

Sila bersiap siaga agar tidak menagis dengan keputusanya.

Final exam telah tiba,

Good luck kepada semua agar beroleh keputusan yang gembira. J

Hari terlalu sibuk

Jam terlalusingkat,

Saat terlalu cepat,

Tapi saya masih ada masa untuk berkata

Good luck for final exam.

 
4 Komen

Posted by di 26 Oktober 2009 in APA JUA, Kolej Canselor, Universiti Putra Malaysia

 

KESIBUKAN

P5230156

…………………..Bukan nak berkira tapi cuma ingin bercerita dan mencerita………………………………………..

……………………..kehidupanku kini makin dilanda kesibukan…………………………………………………………..

………………………………..kesibukan asgment dan juga kolej tercinta………………………………………………..

………………………………….. Doaku agar ALLAH memberikan aku peluang dan ruang bagi menjalani……………………….

……………………………………..amanah dan ibadah ini dengan sebaik2nya……………………………………………..

p/s rahim cayok2!!!!

 
5 Komen

Posted by di 21 Julai 2009 in Kehidupan, Kolej Canselor, LUAHAN RASA

 

KULIAH TASAWUR VS KESAYUAN

P5220134

Kolej-kolej kediaman university putra Malaysia kini mewujudkan ataupun meneruskan kembali kuliah tasawur. Kuliah ini diadakan pada setiap hari rabu selepas solat maghrib berjemaah. Aku sangat gembira kerana kuliah ini akan dapat membantu menambahkan lagi ilmu agama aku. Aku sangat gembira! Tenaga pengajar adalah ustaz daripada Kolej Universiti Islam Antarabangsa (KUIS). Kuliah ini dah mula pada 14 julai lalu. Tapi disebalik kegembiraan aku tadi didatangi dengan kesayuan. Kesayuan ini disebabkan oleh bilangan warga yang turun untuk menghadiri kuliah tersebut. Hati ku sayu dan sedih melihat sekumpulan kecil sahaja yang turun. Aku terkejut, adakah ini sambutan warga kepada ustaz yang datang dari jauh ini??? Sejuta persoalan bermain di fikiran ini. Mana semua warga?? Mana semua MTM?? Selepas aku melaungkan azan maghrib, aku ternampak seregombolan pelajar baru naik dari bermain bola. Hmmmm…..hati berkata “ dah azan baru nak naik”. Dan terus aku turun ke pusat kegiatan pelajar. Melangkah je kaki ke pkp tersebut, aku melihat hanya 3 orang pelajar lelaki yang ada bersama ustaz tersebut dan juga sebaris pelajar perempuan. Hmmmm… “ini je ke budaknya? Mana yang lain?” mana semua barisan kepimpinan Kolej???? Aku rasa sangat terharu. Sedih melanda hati. Setiap kali meeting aku selalu katakana bahawa sebagai pemimpin kita perlu berubah sebelum suruh orang berubah. Tapi perkara itu hanya sia2 dan hanya di kata2 ku sahaja. Selepas solat maghrib berjemaah, datang lagi 2 or 3 orang pelajar lelaki. Alhamdulillah bertambah jemaah. Pengisian kuliah tersebut sangat menyentuh hatiku. Tajuknya juga tentang hati. Dalam tak sedar mata ini mengeluarkan air yang jernih. Aku tahu aku banyak dosa maka aku mengharapkan keampunan dari ALLAH. Dalam kuliah itu juga, ustaz menyuruh kami pada minggu akan datang supaya menarik 1orang bagi setiap yang hadir. Insyallah aku akan usahakan.  Kuliah ini diakhiri dengan zikir dan doa. Selesai solat, aku mengiringi ustaz untuk minum sehingga dia pulang.

Selesai semua aku melangkahkan kaki ke Bilik saf pimpinan. Kemasukan aku ke dalam bilik tersebut disambut dengan sentakan yang sangat terkejut dan hebat. Persoalanya “ kenapa ye berbaju melayu?” haaaaaaa? X tau ke ada kuliah? Kalau tak silap aku semua barisan kepimpinan tahu akan setiap hari selasa ada kuliah. Aku terkejut dan sedih. Perkara ini dah dimaklumkan dan dibuat pengumuman kerap kali. Ooooooohhhhh tidak!!!!! Ape yang belaku? Aku makin tak faham. Aku tahu semua pimpinan sibuk untuk adakan meeting ajkt tapi berilah masa untuk amalan kita. Amalan hidup di alam kemudiaan nanti. Aku terus naik bilik dengan hati yang sangat sayu serta fikiran yang celaru…. hari yang sangat sayu.

p/s ini semua aku pesankan untuk diriku