RSS

Pejam celik – Pejam celik

24 Mei

Pejam celik – pejam celik, pejam tak celik-celik…oooo sabaq dulu. Tapi itu pasti bahawa kita akan pejam tak celik-celik tapi tak tahu akan bila masa dan ketikanya….

Ok, cecite tentang pejam celik – pejam celik dulu…ngeh3x…

Hampir 12 minggu di alam praktikal, macam-macam perasaan yang timbul antaranya ialah suka, sedih, duka, gumbira, kecewa, pahit, manis dan lain-lain lagi… nak tinggalkan sekolah dan pelajar-pelajar yang suke buat aku hangin, tersenyum dan ketawa dengan gelagat mereka. Cikgu doakan kalian semua akan tempuhi kehidupan yang Berjaya di dunia dan akhirat. Aminn…
Terkenang semua kenangan yang telah dilalui sepanjang belajar di UPM. Pelbagai ranjau suka dan duka telah aku lalui…itulah namanya kehidupan… sepanjang itulah pelbagai ahli keluarga dan juga wan tersayang telah tinggalkan aku berada di muka bumi ini untuk aku teruskan kehidupan. Walau apa jua keadaan sekali pon, aku kena teruskan kehidupan yang dikurniakan oleh ALLAH s.w.t.

Sepanjang di UPM or lebih tepat di KC ( Kolej Canselor), ramai kenalan seangkatan yang kini sama-sama berusaha untuk kearah kehidupan yang lebih baik. Sahabat, Rakan, Kawan, Geng…maaf aku hulurkan andai selama perkenalan kita banyak tingkah laku yang sedar mahupun tak sedar telah aku lakukan sehingga membuatkan kalian terasa hati. Kerana aku jua insan biasa… Aku doakan kalian semua akan berjaya di dunia dan akhirat… Aminnn…. Panjang umuq kita jumpa lagi, InsyaAllah…

Terima kasih tak terhingga kepada Tok Guru @ Mohd Fazil Hj Yahaya @ Encik Kenanga Hijau @ Fazil Al-Yahaya 140842….wah!! ingat kot no matrik ko…hehe…. Terima kasih sangat-sangat mate coz sudi terima diri ini sepanjang perkenalan kita. Terima kasih banyak-banyak coz sudi berikan tunjuk ajar, mintak halalkan segala ilmu yang ko berikan k… *sungguh berharap… . Ha, yang ni banyak wat terasa hati…maaf mate wat ko marah, ngajuk, dan pelbagai lagi..hehe… serius pe yang dah berlaku kadang-kadang buat aku tersenyum sendiri…*ala-ala kureng waras sikit…hehe… tapi aku bahgia ada sahabat macam ko… ko terbaik!!!!… ok cukup cite pasal ko… haha

K lah malas nak cecite panjang-panjang…:-)

p/s : “ Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Alhamdulillah memberatkan timbangan, Subhanallah dan Alhamdulillah kedua-duanya memenuhi ruang di antara langit dan bumi. Solat itu adalah Nur, sedekah itu adalah bukti, sabar itu adalah sinaran dan al-Quran itu adalah hujah ( untuk membela atau menentang ). Setiap manusia bekerja; maka ada yang menjual dirinya dan ada yang membebaskan dirinya dengan bekerja keras untuk keselamatan atau kecelakaannya.”

Advertisements
 
7 Komen

Posted by di 24 Mei 2011 in APA JUA, Kehidupan, LUAHAN RASA

 

7 responses to “Pejam celik – Pejam celik

  1. Habib Ahmad

    25 Mei 2011 at 4:16 am

    Majlis Dakwah Nuruzzahro’ KL 2011 (Khas buat Muslimat)

    1. http://pondokhabib.files.wordpress.com/2011/05/250885_121770481238969_100002180532145_185234_6182719_n.jpg

    2. http://pondokhabib.files.wordpress.com/2011/05/247950_121770417905642_100002180532145_185233_6614712_n.jpg

    Majlis Bacaan Kitab Shohih al-Bukhari (InsyaAllah sampai khatam) Bersama Syeikh Muhammad ‘Awadh al-Manqoush

    Jadual Am Pengajian Bersama Al Habib Ali Zeinal Abidin Al Hamid

    Pengajian/Diskusi Kitab Bersama Syeikh Muhammad Nuruddin Marbu al-Banjari al-Makki (Bulan JUN)

     
  2. fazilyahaya-->uPm

    25 Mei 2011 at 7:10 am

    erk… ko tulis dedikasi khas ar mate… terharu kot…. Tq juga mate kos sudi berkwan dengan ak. ko sangt baik dan terbaik. Allah yang merancang semua ini kan?. Semoga ukhwah ini akan terus kekal selamanya… TQ untuk semua pemberian kau. especially jubah (tak pernah tpk nak pakai kot.) tapi tak pe. ak cuba pakai.. TQ MATE… rumate.. rahmah, abdul rahman.. hehe.

     
    • putraim

      25 Mei 2011 at 2:16 pm

      InsyaAllah smoga ukhwah ni semakin berseri dgn rahmat Allah… 🙂 JUBAH?? ak ade bg ke?? ko salah org ni…hehe… xpe, aku pun xpnah terfikir nak pkai.. kalu pkai just niatkan utk hdupkan sunnah Rasulullah… InsyaAllah, pahalanya seumpama berjihad. 🙂
      rahmah? abdul rahman? ko salah org kootttt…hehe…
      tq segalanya mate, terutama ajar aku ttg ilmu akhirat. akan aku kenang smpai akhir hyat ak…insyaAllah…

       
  3. fazilyahaya-->uPm

    25 Mei 2011 at 7:13 am

    ko umpan aku baca blog ko dengan letak gambar ak ar… hehe

     
    • putraim

      25 Mei 2011 at 2:16 pm

      fuyooo berkesan kottt…ssah kot ko nak bca blog ak…hehe

       
  4. ipa faiza~

    26 Mei 2011 at 6:34 am

    mane aci~
    gambar fazil je ade ke??

    hehe 🙂

     
    • putraim

      26 Mei 2011 at 2:19 pm

      ok bg gmbaq ko…hehe

       

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: