RSS

~~~Dugaan~~~

17 Ogo

Dugaan dari segi bahasanya ialah hasil daripada menduga: Allah = Tuhan sesuatu musibah, kesukaran dsb yang berlaku untuk menguji keimanan atau kesabaran seseorang.

Pelbagai dugaan dan cabaran yang aku lalui dan akan lalui dalam kehidupan ini. Semester ini adalah paling banyak dugaan dan cabaran yang aku lalui…. Manusia mahukan kesempurnaan dalam hidup, cuba kita tanya kat semua orang, mesti semua nak yang sempurna. Dalam kearah kesempurnaan itu Allah akan uji ketabahan atau tahap keimanan kita. Seiring jua dengan aku, aku jua inginkan kesempurnaan, aku jua ingin berubah kearah kebaikan. Aku jua di uji dengan pelbagai ujian, Ya Allah hebatnya ujian Mu untuk aku lalui…. Pedih untuk lalui segalanya. Hanya padaMu aku serahkan diri. Aku redha akan ujianMu itu tapi adakah aku sanggup hadapinya?? Tambahan pula di bulan puasa ini, aku mahukan bulan mulia ini menjadi titik permulaan untuk aku berubah…. Bertapa hebatnya untuk melawan nafsu dengan iman yang sangat nipis…. inilah kehidupan seorang manusia yang tidak pernah sedar akan kesilapan diri selama ini…. pohonku agar Allah berikan aku peluang dan ruang untuk aku berubah sedikit demi sedikit… Aminnn

Nasib baik ade blog untuk aku luahkan isi hati ini…. 🙂 kepada pembaca, doakan aku dapat menghadapi dugaan hidup ini dengan lebih tabah dan kuat….

 
3 Komen

Posted by di 17 Ogos 2010 in Kehidupan, LUAHAN RASA

 

3 responses to “~~~Dugaan~~~

  1. fazilyahaya-->uPm

    20 Ogos 2010 at 9:43 am

    aminnn… ko terbaik ar mate. hehe

     
    • putraim

      20 Ogos 2010 at 10:18 am

      tq mate… ko terbaik gak!

       
      • fazilyahaya-->uPm

        22 Ogos 2010 at 12:15 am

        ko terbaik ar…. ko ar…

         

Tinggalkan Jawapan

 
