RSS

Tahu Tak Tahu….

10 Nov

Manusia sinonim dengan perkataan “wat tak tau je”. Hmmmm….. sampailah ke bab agama sekali pun, wat tak tau je. Tahu tapi wat je macam tak tahu, kita tahu kita buat salah tapi sesuatu perkara itu macam tak ada ape2 terhadap diri kita. Buat slamber deeekkkk je kan.  Kita tau kita buat maksiat hari-hari contohnya couple, tapi kita tak pernah nak berubah kan. Ye betul kita tak dapat nak ketepikan perasaan ingin dikasihi dan mengasihi tetapi couple itu tetap maksiat. So bermakna hari-hari kita lakukan maksiat. Apabila doa tak dimakbulkan kita salahkan ALLAH s.w.t tak perkenankan doa kita. Tapi dalam masa yang sama kita tengah bermaksiat.  Macam mana doa nak dimakbulkan? Contohnya, kita ada pekerja, pekerja datang kepada anda untuk mintak gaji lebih, tapi dalam masa yang sama, dia selalu buat masalah dalam kerjanya. Adakah anda ingin terima permintaanya???? Sama – sama kita fikirkan.

Kita pandai bagi tazkirah kat orang lain, tapi dalam masa sama kita langgar ape yang kita perkatakan. Kita tak nak tazkirah tentang diri kita. Egonya kita kan…. Kita kuat perkatakan tentang agama, berdosa buat itu, berdosa buat ini, tapi diri kita adalah sebaliknya… adakah kita tahu bila nyawa kita akan diambil oleh TUAN NYA kembali??? Tak kan, tapi kita seolah-olah tahu bila umur kita diambil itu sebab kita tak nak bertaubat. Adakah kita yakin kita akan masuk syurga?? Tak kan. Tapi kita macam dah yakin akan masuk syurga kerana tak nak bertaubat.  itulah manusia akhir zaman sering leka dan terus leka dengan cita-cita semata- mata…. Sama-sama kita fikirkan dan renungkan….

Advertisements
 

2 responses to “Tahu Tak Tahu….

  1. qdetactive

    12 November 2009 at 10:47 am

    ye sy sedang merenung….

    putraim: renung dan muhasabahlah….

     
  2. fazilyahaya-->uPm

    13 November 2009 at 4:06 am

    ikut Q detaktif… huhu

    putraim: sama2 kita renung dan muhasabah diri.

     

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: