RSS

KU TULISKAN SEPI…

20 Ogo

Aku dapat melihat mulut berbicara mengungkap kata-kata,

Aku dapat melihat burung berkicauan sambil terbang di angkasa,

Aku dapat lihat ombak menghempas pantai dan buih- buih yang berderai,

Aku dapat lihat kanak-kanak bermain girang dengan asyiknya,

Aku dapat lihat hujan yang jatuh mencurah- curah diatas tanah yang basah,

tapi aku cuma dapat lihat….

Aku tidak dapat dengar perkataan yang keluar daripada mulut itu,

Aku tidak dapat dengar kicauan burung yang merdu itu,

Aku tidak dapat dengar deruan ombak yang menghempas pantai,

Aku tidak dapat dengar hilai ketawa kanak-kanak itu,

Aku tidak dapat dengar bunyi hujan yang jatuhmenyimbah bumi.

inilah luahan hati,

luahan sang hati yang amat sunyi,

sunyi tanpa suara dan irama,

Dunia kalis sunyi,

hanya tangan,memek muka dan matasebagai isyarat komunikasi,

Adakah sesiapa yang tahu isi hatinya???

fikir-fikirkan… 🙂

 
Tinggalkan komen

Posted by di 20 Ogos 2009 in APA JUA, Kehidupan, LUAHAN RASA

 

Tinggalkan Jawapan

 
