RSS

PEREMPUAN BERGADUH!!!

24 Jul

Hari jumaat yang serba indah di petangnya. Aku baru je balik dari meeting dengan pihak bahagian Hal ehwal Pelajar Universiti. Tajuk surat jemputanya Mesyuarat Pemimpin Kolej bersama Bahagian Hal Ehwal Pelajar. Sampai di bilik aku terus turun ke Surau untuk melaksanakan solat Fardhu asar. Woowww masuk surau ada perubahan yang telah dijanjikan oleh Pihak pengurusan Kolej kepada warga. Hati melonjak gembira sambil menunjukkan isyarat jari best kepada exco biro perpaduan dan kerohanian kolej. Hehehhe…. Siap rancang buat pengumuman bahawa malam ini perasmian sejadah baru akan diadakan, so solat lah di surau. Hahahaha…. Gurauan aku, abg azimie n abg Abdullah. Aku terus masuk bilik. Melihat cawan yang masih kotor bekas minuman oat sarapan pagi aku terus basuh cawan tersebut. selesai basuh aku diperlawa oleh sahabat terbaik ku @ roommate (baik ke? Hehehe gurau ye mate, ko mmg terbaik) untuk melihat video kekejaman cartoon bertajuk Happy tree friend. Walaupun kejam tapi die lawak. Roommate aku kata cartoon tu khas tuk kanak2 ribena. Kanak2 ribena je tengok dan akan tergelak. Uh, tak kire r nak cakap pe, dah lawak aku gelak ja lah. Hahahahahah….. habis tengok aku duk mengeledah laptop roomate aku ni. Haa aku terjumpalah video yang bertajuk ‘ budak sekolah bergaduh” so aku play lah. Haaaaa budak sekolah perempuan yang bergaduh. Aku terus tengok memerhatikan gelagat mereka. Pelbagai kata2 kesat yang dilemparkan. Mak bapak pun masuk sedangkan mereka tak bersalah. Dalam meniti video tersebut hati aku terusik dan dalam tak sedar mata ini mengeluarkan setitis cecair. Aku tak paksa die keluar tapi kesayuan buat die keluar. Ya Allah ini kah anak bangsa ku untuk pimpin negarasuatu hari nanti??? Aku takut anak cucuku akan hidup dalam penderitaan suatu hari nanti. Nabi pernah bersabda, ‘ jika ingin melihat pemerintahan masa hadapan,tengoklah anak muda masa kini’. Anak muda kni ramai yang hanyut dengan kemewahan dunia. Wanauzubillah mohon aku dijauhkan dari segala kemungkaran.

Aku bakal menjadi pendidik, aku takut melihat video tersebut takut anak murid aku seperti itu. Ya Allah bantu hambamu ini. Jauhilah kami dari segala kemurkaan Mu. Aminnn……

 

p/s pesanan buat dirirku serta sesiapa yang membaca. Sama2 kita bergerak kearah jalan yang tiada kemurkaan Allah.

 
5 Komen

Posted by di 24 Julai 2009 in AGAMA, APA JUA, ISU SEMASA, Kehidupan, LUAHAN RASA

 

5 responses to “PEREMPUAN BERGADUH!!!

  1. pakcikli00

    24 Julai 2009 at 10:46 am

    sebelum jadi pendidi jumpa dulu dukun asmara takut tergoda cuma;
    klik di sini> http://pakcikli00.wordpress.com/ terima kaseh
    selamat majujaya.

    putraim; tq

     
  2. putraim

    24 Julai 2009 at 11:12 am

    FOYUUU….diari penuh sey… hehe. jgan nagis2 roomate. hehea

    putraim: itu baru suku hari punya cerita. hahahah…. lum 1hri lg. hoho…

     
    • putraim

      25 Julai 2009 at 6:42 am

      awat hang coment guna entry ak????

       
  3. penglipurlara

    28 Julai 2009 at 3:29 am

    itulah cabaranya….

     
  4. ex_KC...firdaus

    18 November 2009 at 7:39 am

    huhu…macam kenal jer saper punya blog ni…n rumate dia pun macam dikenali…ahaks…

    putraim: so slalu lah lawat ek. huhu

     

Tinggalkan Jawapan

 
