RSS

TAUBAT SEORANG HAMBA…

17 Mei

3257175498_a16e948692

Ya Allah! Ya Rabbi….hambamu ini bertaubat atas kezaliman dan kesalahan yang telah aku lakukan. Ya Allah! Kau terimalah taubat hambamu ini….hambamu ingin berubah… kezaliman terhadap diri sendiri menyebabkan diriku semakin sempit… takut akanku terhadap seksaan Mu yang sangat pedih. Aku tak sanggup untuk menaggung seksaan Mu itu. Ya Rabbi! Bimbing diriku ke jalan yang kau redhai bukan ke jalan yang kau murkai. Aku janji padaMu Ya Rabbi, aku tak akan ulang perbuatan yang keji dan terkutuk itu lagi. Ya Allah!! Amanah dan tanggungjawabku terhadap Mu telah aku abaikan, dek kerana syaitan yang menghasut dan nafsu yang menguasai diri. Aku malu Ya Allah, Aku Malu…aku malu padaMu, pada keluarga, sahabat dan juga rakan2 ku.. tidak layak rasanya diri ini berada di atas muka bumi Mu.. pelbagai dosa dan noda yang telah aku lakukan. Pohonku Ya Rabbi, bimbinglah hati yang gelap ini agar terbuka satu sinar keinsafan dan ruang keampunan   bagi diriku. Kau tetapkanlah iman hambaMu yang hina lagi keji ini Ya Allah.

Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.”

(fushshillat :36)

“Barangsiapa yang mengerjakan dosa, maka sesungguhnya ia mengerjakan untuk kemudharatan dirinya sendiri. Dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.”

(An-Nisa; 111)


Advertisements
 
Tinggalkan komen

Posted by di 17 Mei 2009 in APA JUA, LUAHAN RASA

 

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: