RSS

BONDA

09 Mac

BONDA…
Bonda kau permata hatiku….
Bonda kau juga ayah kepadaku….
Bonda kau gigih membesarkan anak-anak mu….
Tatkala suamimu meninggalkanmu di kala kau sedang sarat membawa ku…..

Bonda…
Pengorbanan mu amat besar bagi kami..
Membesarkan kami tanpa mengenal erti penat dan jerih…
Pagi, petang dan hingga larut malam kau berkerja….
Mencari sesuap nasi untuk santapan bersama,
Bonda, kau wanita yang cekal menempuhi segala rintangan dan dugaan daripada-NYA,

Bonda, tatkala kini anak mu telah meningkat dewasa,
Tanggungjawab juga telah bertukar tanggan kepada suaminya,
Tetapi Cuma aku yang masih meneguk ilmu yang sekian adanya,
Untuk ku membalas jasa mu yang tiada terperinya,
Doaku untuk mu bonda, agar kau sihat sejahtera,
Dalam meniti usia….di samping menjaga bondamu tercinta…

Bonda,
Terima kasih yang tiada terhingga ,
Anakmu memohon restu kehidupan yang tiada hadnya,
Untuk mendapat keredhaan oleh-Nya…

Bonda, cintaku kepada mu adalah yang utama….
Tiada penghujung dan akhirnya,
Doaku hanya Tuhan yang dapat membalas jasamu yang tiada hadnya.
Untukmu bonda tercinta.

Advertisements
 
4 Komen

Posted by di 9 Mac 2009 in APA JUA

 

4 responses to “BONDA

  1. lurunna

    9 Mac 2009 at 7:35 am

    WaaaaaaaaaaaaaAA..tingat kt umi…hukhuk

    putrawawasan: so ape lagi call r umi.hehe

     
  2. biha

    11 Mac 2009 at 12:57 pm

    pengorbanan ibu jgn pernah dilupa, harapan jangan pernah dihampa…

    putrawawasan: insyallah…harap-harapnya diri sentiasa berada di jalan yang benar.

     
  3. fazilyahaya

    12 Mac 2009 at 11:43 pm

    rindu mak di kg huhu.. dah macam dok kat oversea dah aku ni. cuti sem baru balik… uwaaaaa

    putrawawasan: boleh je klu btl2 rndu… nk sribu dya. huhehe

     
  4. tenzokami

    8 April 2009 at 2:17 am

    btol3…
    tgk as, pantang mak suh balik…kompem balik…hehehe
    nsb baek xde mak mertua lg….hahaha
    rindunya kat mak…hohoho

    putraim: anak mak lah katakan…hahah.. cari r mertua cepat.

     

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: