RSS

KEIHLASAN….

21 Jan

Keihlasan sangat penting bagi seseorang dalam melakukan sesuatu perkara. dengan adanya keihlasan, sesuatu perkara tersebut akan dibalas olehNya setimpal dengan yang dilakukan…
tapi, keihlasan yang diberikan selalu diambil kesempatan oleh seseorang yang bernama manusia….
aku menjadi binggung dan tertanya-tanya, adakah aku ikhlas dengan perbuatanku?? apabila sesuatu yang ku berikan dipersiakan oleh seseorang yang bernama manusia… bukan niat untuk mengungkit mahupun membangkit, tapi apabila pengorbanan ku dipersiakan aku menjadi geram diselingkan dengan perasaan yang amat sedih….
kadangkala terfikir akan ku untuk menjadi kedekut tapi siapalah aku untuk menjadi kedekut kepada yang meminta bantuan???? tapi apabila bantuan ataupun pengorbanan yang ku berikan aku menjadi bertambah runsing dan tertekan….
“YA ALLAH, KAU TABAHKAN HATI KU DALAM MELALUI RANJAU KEHIDUPAN INI..”
aku tertanya-tanya, apakah yang harus ku lakukan???
kedekut ataupun biarkan sahaja segala hartaku hancur dek kerana orang yang bernama manusia?????
perasaan yang dipendam kian membara, ku takut akan tindakan luar kawalan ku yang akan diselingkan dengan emosi yang marak apinya….
hmmmmm…. hanya TUHAN yang tahu akan keikhlasan diriku…..

sahabat dan rakanku, jangan sesekali biarkan hati kita hancur dek kerana manusia atas kerana untuk menjaga perasaan mahupun hati orang lain..
renung-renungkan…..

 
Tinggalkan komen

Posted by di 21 Januari 2009 in APA JUA

 

Tinggalkan Jawapan

 
